Tunnistautumispalveluun muutoksia | Front Kasvurahoitus

Front Kasvurahoitus päivittyi tukemaan kaikkien suomalaisten pankkien tunnistautumispalveluita

Kaikki artikkelit

18.9.2019 tietoturva tunnistautuminen

Front Kasvurahoitus yrityslainaa voi nyt hakea kaikkien suomalaisten pankkien tunnuksilla sekä mobiilivarmenteella. Päivityksen jälkeen olemme entistä turvallisempi rahoituskumppani suomalaisille PK-yrityksille.

Pankkien tarjoamat TUPAS-tunnistautumispalvelut poistuvat syyskuun lopussa 2019 ja vahvaa tunnistautumista hyödyntävät toimijat ovat joutuneet uudistamaan tunnistautumispalvelunsa siirtymäaikana käytännössä joko SAML- tai OpenID Connect -mallin mukaisiksi.

Front Kasvurahoituksen sähköinen yrityslainahakemus on siirtynyt käyttämään luottamusverkostoon kuuluvaa vahvan sähköisen tunnistautumisen palveluntarjoajaa Signicatia (www.signicat.com), joka tarjoaa tunnistamisvälineeksi kaikki suomalaisten pankkien tunnukset sekä mobiilivarmenteen.

Olemme uutena toimintona tuoneet vahvan tunnistamisen myös yritysportaalin kirjautumiseen. Yrityslainaportaaliin voi kirjautua tavanomaisen käyttäjätunnus/salasanaparin lisäksi alkuvaiheessa myös pankkitunnuksilla. Myöhemmässä vaiheessa tulemme vaatimaan vahvan tunnistautumisen aina yritysportaaliin kirjautuessa.

Lisätietoa muutoksen teknisistä vaikutuksista Finanssiala ry:n sivuilta tästä sekä Traficomin sivuilta täältä.